Nároky na
lakovanie v automobilovom odvetví sú stále väčšie. Tradične sa na vertikálnych linkách nanáša lak pomocou robotov, nové meradlo kvality a produktivity prichádza v podobe horizontálneho lakovania.
To najdôležitejšie pre výrobcov interiérových komponentov pre automobilový priemysel je kvalita povrchovej úpravy, najmä pretože plast je používaný ako preferovaný materiál pre stále viac automobiliek. Produktivita je tiež kľúčom k zabezpečeniu partnerstva s výrobcami automobilov, ktorí zadávajú spracovanie dodávateľom s veľkosťou Tier 1 a Tier 2.
Klasické
lakovanie na zvislých linkách pre striekanie za pomoci antropomorfných robotov je vhodnejšie pre väčšie diely, ako sú nárazníky alebo spojlery automobilov, pre menšie súčasti, ako sú palubné dosky, centrálne konzolové bloky, krídla, zrkadlá, možno ovládať na horizontálnych linkách a výhody lepšej kvality a vyššia produktivita je pozoruhodná.